Novosti

Press

PRESS | Za turistički ‘boom’ povezali Slavoniju i Vojvodinu

Mladi su umovi smislili nepogrešivi recept za uspjeh turizma u svim slavonskim županijama. Njihova je ideja bezrezervno ujedinjenje proizvođača i ponuditelja usluga, zaboravljanje na ego i promociju isključivo vlastitog brenda te sudjelovanje u kreiranju jedinstvenog ugođaja za turiste koji će u danima odmora proći Istočnu Hrvatsku i Sjevernu Bačku.

SLAVONSKI BROD / ČEPIN – Iz projekta pod nazivom „Explore CRO-SRB – Extraordinary Pleasure of Our Region – Common gastro, eco & recreation routes of Croatia & Serbia”, sufinanciranog u okviru Interreg IPA CBC Programa prekogranične suradnje Hrvatska-Srbija 2014.-2020., proizašle su tri turističke rute – gastro, eko i rekreacijska – koje prolaze svim slavonskim županijama i Sjevernom Bačkom, odnosno turiste vode prekograničnim područjem Hrvatske i Srbije.

Željka Gavranović/SBplus
Foto: Željka Gavranović/SBplus

Nositelj ovog velikog projekta kojemu je cilj ujedinjenje manjih cjelina u svrhu postizanja turističke prepoznatljivosti je Razvojna agencija Grada Slavonskog Broda koja je Projekt i pripremila.

Riječ je o projektu čija je ukupna vrijednost 368.110,98 eura, a bespovratna sredstva iznose 312.894,32 eura iz Interreg IPA CBC Programa prekogranične suradnje Hrvatska-Srbija. Naši partneri na projektu su Turistički klaster Slavonska košarica iz Slavonskog Broda, zatim Regionalna Razvojna agencija Panonreg iz Subotice i Fond turistički klaster mikroregije Subotica Palić, a projekt se provodio na području Brodsko-posavske, Osječko-baranjske, Požeško-slavonske i Vukovarsko-srijemske županije s Hrvatske strane te u sjevernobačkom okrugu u Vojvodini odnosno Srbiji. Ovo je ujedno posljednja projektna aktivnost nakon 24 mjeseca provedbe projekta kojeg smo započeli istragom resursa na prekograničnom području koje smo potom povezali u ključna odredišta i točke te sačinili tri turističke rute: gastro, eko i rekreacijsku. istaknula bih e-Klaster platformu koja je uspostavljena kao regionalna baza turističke ponude i ponuditelja, a koja članovima dvaju klastera uključenih u projekt i drugim ponuditeljima ugostiteljskih i turističkih sadržaja te proizvođačima lokalnih domaćih proizvoda nudi prezentaciju i prodaju putem e-Shopa. Tu je i e-Nabava koja restoranima nudi da putem platforme iskažu potrebu za domaćim namirnicama. Na taj način lokalne se proizvođače uključuje u opskrbni lanac, što ne samo da povećava plasman njihovih proizvoda nego je važno i za regionalnu suradnju. Izrađeni su i paketi koji idu u ponudu turističkih agencija, a najveći je paket Panonski krug

Anita Krnjić iz Razvojne agencije Grada Slavonskog Broda.

Edukativna predavanja u sklopu Projekta održana su jučer, u Restoranu „Crna svinja” u Čepinu, pod zajedničkim nazivom „Urbani turizam: razvoj destinacijskog kontinentalnog turizma”. Pritom smo imali priliku razgovarati s brojnim zanimljivim sugovornicima, sudionicima projekta i onima koji bi na svojim ‘leđima’ trebali iznijeti sve ono što će potencijalne turiste privući u ovaj mali dio svijeta.

Bio sam zadužen za rekreacijsku rutu. Odabir je bio težak jer na cijelom tom području ima još lokaliteta koji su vrhunski, posebice u Brodsko-posavskoj županiji, međutim, ne rade ‘full time’. Za njihovo je otvaranje klijentima potrebna najava, što se ne uklapa u ovaj tip pomalo spontanih obilazaka. Kao najbolje od lokacija, izdvojio bih baranjsku Zlatnu gredu i garčinski Ranč Ramarin zbog izvrsnih i raznovrsnih sadržaja koje nude. Zlatna greda se pokazala kao atraktivan prostor, to je aktivni turizam i provod. Posjetili smo sve te lokacije i obavijestili vlasnike kako će se naći na toj ‘karti’ odnosno ruti. Neki su vlasnici bili sumnjičavi, nije im bilo jasno da se radi o velikoj reklami. Naš je problem što ponuđivači usluga i proizvođači rijetko nastupaju zajedno, žele brendirati isključivo svoj proizvod, a to je nemoguće jer su premaleni. Ovim projektom željeli smo ih potaknuti neka turiste upućuju jedni na druge kako bi zajedno svoj dio zemlje predstavili kao najbolji i kao jednu bogatu cjelinu koja nudi mnogo. Trebalo bi postati normalno da gosta koji je koristio vaše usluge pošaljete, primjerice, svom susjedu koji nudi izvrsna vina. To je ono što nam nedostaje i bez čega ovako osmišljen turizam ne može uspjeti.

Tin Horvatin, sudionik Projekta i jučerašnji predavač.

O hrani kao iznimno bitnom segmentu svakog turizma, govorili su jučer i najpoznatiji hrvatski food bloggeri.

Najviše sam se osvrnula na društvene mreže kao popularni i moderan alat današnjice. Iznimno je bitno i poznavati generaciju kojoj se obraćamo; to su danas ‘milenijalci’ i ‘z’ generacija koji su trenutno najveći posjetitelji restorana. U današnjem sam se predavanju obraćala prvenstveno ugostiteljima kako bih im savjetovala na koji način da iskoriste društvene mreže u svoju korist kao besplatan alat. Proces predstavljanja nekog jela je dug; podrazumijeva osmišljavanje i realizaciju recepta, fotografiranje i snimanje. Mnogima se to čini jednostavnim, ali su potrebne i kuharske i fotografske ambicije.

Ena Kokanović, poznata food bloggeric

Sudjelovao sam u snimanju promotivnih videa za ovaj projekt. Asocijacije na Slavoniju su mi puno dobre hrane. Ona ima puno toga za pokazati, ali se dosad nije turistički dovoljno promovirala kao drugi dijelovi Hrvatske, tako da mi je iznimno drago što sam dio ovog projekta. Hrana je ključni dio turističke ponude bilo kojeg mjesta. To je nešto čemu se svaki turist okreće na početku i kraju svakog dana. Ako je ona dovoljno dobra, mislim da i to može biti razlog zbog kojeg će se turisti vratiti. Društveni su mediji vizualni i savršeni su za prezentaciju hrane, mada ne prenose okuse i mirise. Ipak, itekako mogu privući ljude.

Darko Kontin, poznati hrvatski food blogger koji piše i za gastro.hr

Veliku ulogu u ovom projektu imala je i Požeško-slavonska županija koja je iskoristila svoje okruženje i izvrsno osmislila logo za svoja ‘brda i doline’.

Više pogledajte na sbplus.hr